Omezení sacharidů ve stravě je velkým hitem této doby. Je však nutné odlišovat nízkosacharidovou dietu BMI kalkulačka.cz a keto diety. Jestliže chcete hubnout pomocí ketogenní diety, pak je nutné, aby se vaše tělo dostalo do stavu ketózy. K tomu je zapotřebí konzumovat opravdu malé množství sacharidů. Maximální množství sacharidů, které za den můžete přijmout činí pouze 50 gramů. Tento stravovací režim jistě vede u mnoha lidí ke skvělým výsledkům, avšak je třeba mít na paměti, že pro spoustu lidí je to naprosto neudržitelné.

low carb strava

U low carb stravování je denní příjem sacharidů o něco vyšší. Obecně se množství sacharidů pohybuje v rozmezí 50 g až 110 g na den. Záleží také na vaší tělesné váze a výšce. Například to, co pro vás konkrétně bude nízkosacharidové stravování, nemusí být nutně low carb pro někoho jiného. Lze rovněž říci, že nízkosacharidová dieta je poněkud flexibilnější a lépe udržitelná než keto dieta, která se vyznačuje velmi omezeným spekterem povolených potravin.

 

Postupná nebo rychlá změna?

Někomu bude vyhovovat pomalejší přechod na nový stravní režim. Pokud tomu tak je i u vás, zkuste do svého jídelníčku postupně zařazovat potraviny s vyšším obsahem tuku. Skvělou potravinou jsou například oříšky a semínka, jež kromě zdravých tuků obsahují celou řadu dalších tělu velmi prospěšných látek.

 

Další výbornou alternativou jsou nejrůznější oříšková másla, které jsou dnes k dostání v nejrůznějších provedeních a variantách  a jejich využití v kuchyni je velmi široké. Lze je například přidávat do kaší či omáček a užít je můžete i při pečení.

porce zeleniny

Naopak někomu bude vyhovovat radikální změna v jídelníčku. V takovém případě si však dejte pozor na to, aby byl váš jídelníček dostatečně pestrý a rovněž abyste příjímali dostatečné množství kalorií. Mějte rovněž na paměti, že tento styl stravování není pro každého a nikde není napsáno, že bude prospěšný a vyhovující i pro vás.